Fi-v-ar povestea fără zbucium!

Am auzit odată o doamnă cu părul mov și unghii aplicate spunând: De s-ar scrie un roman după viața mea, ar deveni bestseller peste noapte.

Am stat și-am ascultat-o vorbind, fără să scot o vorbă. Ce caracter și câtă aroganță trebuie să ai, ca să-ți dai atât de mare importanță? Câte bestselleruri se sting nespuse de oamenii care tac? Pentru că sufletele care tac, suferă autentic, suferă până în rădăcina lor și știu, știu instinctiv că trebuie să tacă.

Fiecare avem o poveste, fiecare știm prin ce-am trecut.Unii au avut otită când au fost mici, alții au scăpat teferi din accidente groaznice, câțiva chiar s-au vindecat de cancer.

Unde lucrez eu se bea cafea și unde se bea cafea se spun povești. Am auzit atât de multe povești…spuse încet, șoptite printre sughițuri de plâns ori povestite tare în hohote de râs.

O să-mi spuneți că astea-s întâmplări, nu povești. Pentru mine toate întâmplările sunt parte din poveste. Ca aia în care s-a spânzurat Mălina la cinci dimineața în livadă, ori ca aia în care s-a înecat Vlad în Siret, ori ca atunci când a fugit Ghiță de acasă cu amanta la Suceava și a vândut caii plus vaca să aibă cu ce merge la Mall, după care nevastă-sa și-a luat lumea în cap că nu mai avea cu ce ține copiii în facultate la Cluj.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Pe unde mă’ntorc, numai peste povești dau. Unele mă bucură, altele mă întristează, niciuna nu mă lasă indiferentă. A mea rămâne mereu în așteptare pentru că e la tiparniță. Se scrie pe zile, dar mai ales pe clipe. Mai trimit editurii, din când în când, câte un apus, câte un răsărit, să pună acolo frumos între pagini lumină, să vadă cititorii că n-am trecut prin viață ca gâsca prin apă, că am înțeles și eu esențialul.

Cică ar fi spus Tolstoi, ”Dă-mi, Doamne, simplitatea stilului!”. Eu mă rog pentru simplitatea poveștii. Să-mi fie curată și limpede, fără zbucium. În povestea mea să se audă doar greieri și răcăteți, așa cum se auzeau alaltăseară când am făcut poza asta.

 

1 gând despre „Fi-v-ar povestea fără zbucium!”

  1. Azi te-am descoperit si nu ma pot opri din citit.Dumnezeu ti-a ascultat ruga pentru simplitatea povestii.E curată și limpede, fără zbucium si se aud doar greieri și răcătețiMultumesc.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

