”A tânji” înseamnă ”a dori” cu dor. Și doare.

Acuma, de ce să nu recunosc? Iaca și eu, ca orșice muritor mi-am dorit mereu câte ceva pe lumea asta.

Prima dată când mi-am dorit din suflet ceva, aveam vreo doisprezece ani. Țin minte perfect: mama mă ținea de mână și eu mă căscam în vitrina unei consignații din centrul Botoșaniului. Îmi doream nespus stiloul ăla chinezesc. Era verde cu peniță aurită și avea un V tot aurit la capătul din jos.

Săraca mama, eu mă smiorcăiam și ea se grăbea să ajungă la tata la spital. M-a strâns mai tare de mână, mi-a scuturat-o puțin și mi-a spus blând: Nu-i momentul acum, am să ți-l iau altă dată!

Șase luni am tot fost cu mama la tata la spital: aceeași stație de tramvai, aceeași consignație, aceeași dorință. Până în ziua în care stiloul nu mai era acolo. Când s-a făcut tata bine, eu n-am mai vrut stilou.

Când am crescut puțin, tânjeam după vacanțele cu bunica. Atunci am băgat de seamă că ”a tânji” e un fel de ”a dori”cu dor. Sufeream așteptând să vină Buna cu panerul plin de ouă proaspete și să mă ia pe mine îndărăt. Făceam tot ce-mi spunea mama, nu săream coarda până târziu, nu spărgeam geamuri la Vrăbiuța, luam premiu cu coroniță, doar-doar mă lasă.

10478148_10203425391009153_4770875985445540605_n

Mereu am avut un fel de bun-simț al dorințelor. Nu visam cai verzi pe pereți, cum s-ar spune. Nu am bătut niciodată din picior să cer ceva cuiva.

Am observat că acum tânjesc mai mult și-mi doresc mai puțin. Tânjesc după o vorbă bună, după o dimineață liniștită, după un film cu Anthony Hopkins într-o după-amiază cu jaluzelele trase.

Ast’ primăvară m-am trezit că tânjesc după mirosul de iasomie. De cum i-au crăpat bobocii adulmecam roată ‘mprejurul tufei și respiram adânc, adânc, adânc până mă lua cu amețeli. Când plecam de lângă ea, rupeam o crenguță mică și o puneam într-un pahar cu apă la oglinda din baie.

Luna trecută am făcut 40 de ani. Câțiva m-au întrebat ce-mi doresc. Nu am știut să le răspund, am atâtea și mi-ar mai trebui atâtea… de care m-aș putea lipsi într-o secundă.

Ați observat? Tot ce îți dorești costă bani, dar ceea ce tânjești nu costă nimic. Pentru că esențialul e simplu și e cu dor, pentru că esențialul are wireless cu trăirile, iar user name-ul și parola sunt aceleași pentru toată lumea: bee_free!

 

2 gânduri despre „”A tânji” înseamnă ”a dori” cu dor. Și doare.”

Lasă un răspuns

