Dragii mei, mântuirea nu se dă cu basculanta ci se primește cu atomul

Nu, creștinilor evlavioși degrabă-îmbulzitori la butoaiele de aghiazmă, nu!

O femeie fără copii nu este o legumă așa cum v-am auzit odată spunând: Uite-o și pe asta, a trăit ca o legumă. Copil – nu, bărbat – nu, vai și-amar de capul ei!
Nu, dragi creștini, degrabă-aruncători de cruci în cele patru zări, un om alcoolic nu este un rebut al societății cum spuneți voi privind cu scârbă către ei.
Nu, cucoană dragă ce te apleci teatral când treci prin fața bisericii mimând o scurtă-nchinăciune, postul nu e motiv de văicăreală cum zici tu când vii la magazin și ceri a lehamite: Dă-mi ceva de post că nu mai pot cu postul ăsta, mi-e așa de greu….
Nu, scumpi pământeni trecători și firavi ca lujerii de lămâiță, un homosexual poate fi un om extraordinar cu mult mai multe calități decît voi, cei care spuneți hlizit: Femeia este roaba bărbatului.
Nu, sclifosiților ce sunteți, nu sunteți cu nimic mai presus de un ateu, voi care credeți că vi s-a pogorît Duhul Sfînt pe creștet și vi s-au oferit bilete pe rîndul din față în tot acest spectacol al vieții. Oare nu știți că tatăl a tăiat vițelul cel mai gras pentru fiul rătăcitor?

Nu, omule dragă, dacă ai fost la Arsenie Boca la mormînt, nu veni și trîmbița tot satul cît ai stat la coadă și cum ți-ai cumpărat o mînă de cruciulițe de la samsarii ce-au făcut din locul acela un mare iarmaroc. Un gram, doar un gram de credință te-ar fi făcut să taci smerit măcar o lună.
Nu, suflete negre, un om care se sinucide nu este un cîine să-l îngropați sub gardul cimitirului zbierînd plini de ură: Fără popă, fără popă!
Nu vă uitați hîzilor la un nebun ca la ceva de domeniul fantasticului și creierul vostru se poate scurt-circuita oricînd.

barză

Unde vă este iertarea, empatia, bunătatea, smerenia și dragostea de oameni. Unde v-ați lăsat inima? Și diavolul se poate deghiza în judecător.
Dați-vă jos de unde v-ați cocoțat, fiți buni și cu dragoste de oameni. Nu vi se cuvine nimic în plus, față de cei enumerați mai sus. Absolut nimic.
Să mai știți, dragii mei, nicio Catedrală nu va mîntui un neam, dacă neamul e de toată p_la (pardon). Chiar nu vă înfioară asta: mîntuirea neamului? Isus a venit să mîntuie omenirea nu neam cu neam și bucată cu bucată.

Mântuirea vine individual, fix ca ADN-ul. Să ne întoacem la credința cea adevărată, aia cînd oamenii ascultau cu inima slujba de duminică și le veneau lacrimi în ochi necontrolat la citirea Sfintei Evanghelii.

Din cauza muncii mele, merg rar la biserică. De obicei stau mai în spate. M-am îngrozit: am aflat cu ce-și reglează Gică a Catrinii tensiunea, la ce facultate a intrat copchila Zînii, unde se găsește de cumpărat cel mai bun ierbicid și cît mai are de trăit, aproximativ, Talpeanca.

Glasul popii nu putea acoperi murmurul înveninat al femeilor care nu veniseră la biserică decît să-și actualizeze informațiile. Auzeam doar frînturi din slujbă și îmi închipuiam cum iese popa din altar și le dă cu cadelnița peste cap, Doamne iartă-mă.

Ieșeam de acolo cu o greutate pe umeri, cu toate păcatele și rușinea lumii în mine. Le luam cu mine și le duceam acasă risipindu-le apoi, unul cîte unul, cu rugăciunea inimii pe buze.
Dacă ați primit darul de A CREDE, rugați-vă și pentru cei ce nu îl au. Am cunoscut creștini frumoși ce emanau lumină. Ei m-au făcut să văd toate astea și poate un bob mic de tot, mic cât bobul de muștar, de smerenie a mea în fața semenilor mei. În rest, sunt cea mai păcătoasă dintre toți.

6 gânduri despre „Dragii mei, mântuirea nu se dă cu basculanta ci se primește cu atomul”

  1. ..un Bob de mustar cu smerenie,daca ți-ar fi încolțit în suflet,nu te incarca negativ si nu te cocota intr-atat încât să arunci cu cuvinte veninoase în „cealaltă” categorie de oameni trăitori în sânul bisericilor!Când o să te atingă smerenia nu vei mai lovi intr-unii pentru a ai justifica pe alții..vei iubi pacea,liniștea,armonia si ai vei înțelege și iubi pe toți oamenii. Cu durere în suflet îți spun că mesajul tau e plin de venin.Nu relaxează și nici nu invită la iubire si smerenie.

    Apreciază

  2. Dacă ar fi să urmăm litera si nu spiritul, legea si nu harul, da, toți cei menționați sunt in afara legii dar si ieșiți de sub har .
    Daaaar, nu a venit Iisus pentru cei sanatosi ci pentru cei bolnavi si nu faptasii ci faptele sunt de judecat. Dar slăbiciunea noastră e mare , altfel am fi umplut cerurile până acum cu sfințenia noastră.
    Si e valabil pentru ambele „tabere” cred. Eu stiu cu ce demoni ma lupt eu, asa ca ar fi grozav sa ne identificăm proprii demoni si sa lucram acolo pe tăcute la alungarea lor cerând har si dar pe care oricum nu le merităm dar mila Domnului e mare.
    Pace si post cu bucurie va si imi urez

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

