Dragostea din născare, leac în lume nu mai are

Mamelor de băieți mari,
Mă adresez vouă, frumoaselor și inteligentelor ce sunteți. Dacă fiul vostru se îndrăgostește, indiferent la ce vârstă (16, 17, 18, 19 ani), fiți bune și înțelegătoare.
Când vine, emoționat și bâlbâit, și spune: ”Mamă, dă-mi trandafirul ăla roșu din grădină, ăla mare ce toată ziua îl admiri. Taie-l lung și dă-mi-l că mă întâlnesc la șapte cu Roxana!”, zâmbește-i frumos, pune mâna pe foarfecă și taie-l.
Când vine să ți-o prezinte pe Roxana, nu te uita chiorâș cum o ține el frumos de mână și nu începe cu tâmpenii că, vai!, când era el mic, cum îl ștergeai tu la năsuc, cum ai stat tu prin spitale și cât te-ai sacrificat tu pentru ca el să fie acum așa frumos și’nalt.
Oferă-i fetei un cappuccino, zâmbește-i prietenos, ascultă, poate are și ea ceva vorbe de spus. Ai uitat cum erai pe la 18 ani?


Știu, când îi vezi că se îmbrățișează îți vine să-i spui: ”Hei, ia-ți laba de pe el!” În cazul ăsta mușcă-ți limba, nu vezi cum zâmbește în preajma ei? Nu vezi că plutește de fericire? Doar când mergeați la bâlciuri și-l lăsai în tiribombă mai zâmbea așa, cu vata de zahăr cât capul și cu ochii umblând ca mărgelele.

Ochiul-soacrei

Pricepe că tu nu mai ești mama unui copil mic, dă-i drumul să plece, dă-i libertate și bucură-te de bucuria lui. Râdeți împreună, nu controla tu totul, nu vorbi doar tu. Ori ești șefă, ori ești mamă.
Nu simți tu că îl iubești până la Dumnezeu și înapoi? De ce nu te-ai bucura, dacă nu doar din gelozie bolnavă?
Nu te teme, dragostea lui pentru o fată nu va diminua cu nici un gram dragostea lui pentru tine.
Hai, te rog eu frumos, nu-i arăta fetei chiar de la prima vizită albumul cu poza aia. Aia în care fiu-tu e în curul gol pe un pat studio cu ladă…N-ai văzut s-o pufnească râsul că acum 18 ani tu încă mai aveai pe perete carpetă cu Răpirea din Serai?
Da, am fiu de 19 ani și știu ce vorbesc. Mi-a umplut pervazurile cu orhidee de toate culorile. Dragostea ce se clădește în ani, nu se ruinează într-o clipă.
Dacă nu sunteți sigure de asta, nu au nici o vină copiii voștri.

6 gânduri despre „Dragostea din născare, leac în lume nu mai are”

  1. Pfff! Cat de bine pica articolul! Daca ar exista o scoala de mame, ce bine ar fi, ca sa nu facem greseli cu copiii nostri!
    Sunt mama de baiat de 16 ani, si mi-as dori sa aiba curajul sa vina acasa si sa-mi povesteasca cand se va intampla sa se indragosteasca, si mi-as dori sa se indragostteasca, sa-si traiasca viata frumos.
    Multumesc pentru articolul- sfat, pentru ca macar una din gafele de care zici, tot as fi facut-o 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Greu, al meu baiat are 20, deja sunt panicata de „acel” moment. O sa incerc sa musc din mine, dar sangele meu este de unguroaica, nu prea reusesc sa ma prefac ca-mi place, daca nu-mi place! Vedem, fain articolul si cat se poate de adevarat, ne-ar prinde bine acea scoala a mamelor de baieti, care cica sunt cele mai rele soacre!

      Apreciat de 1 persoană

      1. Carmen, nu zice nimeni să te prefaci că-ți place. Secretul este că nu trebuie să-mi placă mie ci fiului meu. Poate nici el nu este ”plăcut”prea tare de părinții fetei, dar nu aș vrea ca asta să-i strice bucuria de a iubi.

        Apreciază

  2. Sunt prietena unui baiat crescut de o mama singura, divortata. „Baiatul” are 32 de ani, maica-sa inca vorbeste cu el „puiu mamei, ce sa iti fac cand vi acasa” (da, sta cu ea, da, ea intra in camera lui fara jena chiar si cand sunt eu acolo, da, lui nu i se pare nimic in neregula in asta) El, la 32 de ani nu stie aprinde un aragaz, folosii masina de spalat, fierbe paste etc…basic stuff… I-am zis ca eu il las pe fiu-s-o sa spele vasele la mine si s-o uitat de parca il lasam sa sape canalul dunare-marea neagra. L-o facut sa creada ca nu se descurca fara ea, ca ea e batrana si bolnava (cu capul), Asa ca mie nu imi ramane decat sa il las naibii chiar daca tin la el, pentru simplu fapt ca, desi, e un om inteligent si bun, cresterea pe care a primit-o l-a facut un adult handicapat 😦

    Apreciază

  3. Wow…frumos articol. Sincer cand l-am cunoscut pe sotu’meu gatea, facea curatenie, spala vase…iar dupa ce a trecut o perioada….nu a mai facut nimik…doar ocazional odata la o luna sau la o pizza mai face si el. Sunt mama de 2baietei mici, dar miar place ca fii mei sa se ocupe de treburile casnice cand vor creste mari si sa imi spuna tot ce se intampla cu ei. Frumos articol. Este perfect pt fratele meu pt ca el este genul care scrie in articol.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

